Mimo nowych form komunikacji między użytkownikami, jak Skype czy Facebook Messenger, poczta elektroniczna wciąż jest bardzo popularna. Firma Google, posiadająca w swoim profilu Gmaila, co prawda wśród platform poczty elektronicznej nie dystansuje konkurentów tak jak na polu wyszukiwarek, ale dostarcza jedno z najpopularniejszych rozwiązań. Stanowi dla reklamodawców gratkę jako przestrzeń reklamowa. Aktualnie Google oferuje większą integrację Gmaila ze swoim programem reklamowym Adwords.

Szablony reklam na Gmail

Reklama na poczcie elektronicznej funkcjonuje od kilku lat, jednak do niedawna na Gmailu mogli ją umieszczać tylko nieliczni reklamodawcy. Od 16 września reklama na Gmailu dostępna jest dla wszystkich reklamodawców w AdWords.

Jak skonfigurować ten rodzaj kampanii? Wystarczy tworzyć kampanię skierowaną na sieć reklamową Google, a na poziomie ustawień skierować ją na zainteresowania, słowa kluczowe, tematy lub miejsca docelowe. Wybrawszy jedną z opcji możemy korzystać z Galerii i specjalnej możliwości tworzenia reklam dedykowanych na Gmaila.

Reklama na Gmailu (GSP) składa się z dwóch części:
Reklamy zwiniętej, którą osoba korzystająca z poczty widzi początkowo w formie e-maila, a po kliknięciu przechodzi do rozwiniętej wersji reklamy. Tu opłata pobierana jest za kliknięcie w zwiniętą formę reklamy.

Reklamy AdWords na Gmailu dla Wszystkich

Reklamy rozwiniętej uruchomionej po kliknięciu reklamy zwiniętej. Jest to natywna reklama zajmująca całą stronę. Wszystkie kolejne kliknięcia treści reklamy są bezpłatne –  można ją zapisać, przesłać dalej lub dotrzeć do strony reklamodawcy.

Reklamy AdWords na Gmailu dla Wszystkich

 

Statystyki kliknięć reklam, zapisanych oraz przekazanych z Gmaila można sprawdzić na koncie AdWords.
Reklamy GSP mają analogiczną konfigurację ustawień rotacji reklam, funkcji zarządzania i planowania jak inne typy kampanii.

Tworząc reklamę można korzystać z szablonów:
wgranie pliku graficznego: duży obrazek o wymiarach 650 piks. X [300-1000 piks.];
pojedyncza promocja: obrazek w nagłówku o wymiarach 630 x [50-200 piks.] opcjonalnie i  obrazek do oferty o wymiarach 300 x [200-500 piks.];
różne produkty: obrazek w nagłówku o wymiarach 630 x [50-200 piks.] opcjonalnie oraz produkty z obrazkiem o wymiarze 180 x 180 piks. i nagłówkiem do każdego z nich. Dodatkowo występuje przycisk z wezwaniem do działania;
niestandardowe przesyłanie danych HTML Gmaila (reklamy wyróżnione w Gmailu): oferuje duże możliwości konfiguracji zasobów, a także pozwala wkomponować pliki wideo, linki, kwestionariusze znacznie urozmaicając reklamę.

Dzięki rozszerzeniu e-mail marketingu o GSP możemy dotrzeć do grupy odbiorców zainteresowanych naszą ofertą. Gdy znamy adresatów w łatwy sposób dopasujemy do nich treść reklamy i nie stracimy czasu i pieniędzy na klientów, którzy nigdy nie zainteresują się naszymi usługami czy produktami.

 

Więcej informacji u źródeł:

Natywne reklamy w Gmailu od teraz dostępne w AdWords dla wszystkich reklamodawców

Wyświetlanie reklam dla Gmaila

Gmail Ads: What’s New (And Not New) With This Native Ad Type

Powiązane oferty:

Reklama internetowa - Bądź widoczny i zdobywaj nowych klientów bez zwłoki!