Relacja z SEMcampu – 17 edycji spotkań specjalistów SEM

image title

SEMcampSEMCamp to cykliczne spotkania specjalistów branży SEM organizowane przez zasłużonych googlersów: Mariusza Gąsiewskiego i Przemka Modrzewskiego. Ostatnie z tych wydarzeń odbywają się na uczelni Łazarskiego w Warszawie. Z uwagi na specjalizację organizatorów i fakt, że pracują w Google pośród tematów poruszanych na spotkaniu zawsze znajdzie jest mowa o Adwords, Analytics i innych produktach Google, a oprócz tego organizatorzy są otwarci i chętnie zapraszają gości, którzy mają ciekawe rzeczy do przedstawienia z szeroko pojętego marketingu internetowego. Tym razem była możliwość posłuchania o marketingu mobilnym, analityce, email marketingu, content marketingu, youtube, i nowościach w Google Adwords.

Co wyniosłem?

Dowiedziałem się o możliwościach rozszerzonych funkcji Adwords, jakie oferuje konfiguracja dostosowań reklamy (ang. ad customizers). Za pomocą parametrów możemy ustawić dynamiczną modyfikację tekstu w reklamach, tak aby pasował do kontekstu, w jakim odbiorcy wchodzą w kontakt z reklamą. Do tej pory korzystaliśmy z funkcji dostosowania haseł występujących w reklamach do słów kluczowych używanych przez użytkowników wyszukiwarki, teraz także możliwe jest dostosowanie haseł do przeglądanej zawartości, używanych urządzeń czy czasu wyświetlenia reklamy. Można na przykład wyświetlać dynamicznie informację o ilości czasu do zakończenia promocji.

Inne poruszane sprawy już nie były tak gorące, niemniej jednak kreatywnie poruszyły i rzuciły nowe światło na prowadzone aktualnie działania marketingowe dla naszych klientów. Asia Czekaj mówiła o mobile, zmianach w produktach mobilnych Google i takich kampaniach reklamowych. Zwróciła uwagę na wagę pierwszej pozycji w mobile – warto zaobserwować to u siebie w analityce, zwłaszcza w kontekście z dostosowaniem emisji w harmonogramach reklam.

kapitał klienta

Przemek mówił o wartości klienta, jak prowadzić kampanię w oparciu o pojęcie CLV (ang. Customer Lifetime Value, także: CLTV, LCV, LTV). Zamiast koncentrować się na bieżącej sprzedaży produktów można bowiem maksymalizować wartość firmy, budować długookresową przewagę konkurencyjną poprzez pozyskiwanie i budowanie relacji z klientami, którzy są szczególnie cenni.

Z tego punktu widzenia ciekawie wyglądało spojrzenie na dane na temat mobile – okazuje się bowiem, że użytkownicy korzystający z wielu platform w ciągu dnia, tj. mobile, tablet, desktop, mogą być szczególnie wartościowymi klientami. Więc choć wyniki mobile w zakresie dokonywanych zakupów mogą zniechęcać reklamodawców, gdy dokonamy zestawienia danych o tym, jaki udział zakupów jest inicjowanych na urządzeniach mobilnych, to może stawiać ten kanał emisji reklam w innym, dużo lepszym świetle. A jak możemy się o tym przekonać – oto nowa funkcja User ID w Google Analytics pozwala przypisać dane o wielu urządzeniach, sesjach i interakcjach do tych samych użytkowników.

Konferencja zawsze gromadzi sporą widownię i tym razem zebrało się ponad 400 osób i trudno było znaleźć miejsce siedzące. Ponieważ udział w spotkaniu był związany z dokonaniem opłaty dla fundacji więc można się spodziewać, że spora kwota został tam przekazana. Organizatorzy znowu otrzymują wysoką ocenę i nie wpłyną na nią drobne problemy techniczne, które zaczęły się od wystąpienia Cezarego Lecha – jakby czarne chmury zebrały się w jej trakcie. A przecież trudno sobie wyobrazić bardziej White Hat SEO przekaz;-). Zapraszam do podzielenia się opinią.

12 thoughts on “Relacja z SEMcampu – 17 edycji spotkań specjalistów SEM

  • Piotr

    Kolejne spotkanie już na dniach. Niestety nie będę obecny, więc Marku relacja mile widziana jeśli się wybierasz i tym razem:)

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Piotrze, tym razem nie uda mi się pojawić na tym wydarzeniu. Może na kolejnym spotkamy się 🙂

      Odpowiedz
  • Bartosz

    Na pewno świetna okazja, żeby dowiedzieć się czegoś nowego, nie tylko w ramach wykładu, ale też "w kuluarach", w końcu takie spotkania gromadzą najlepszych specjalistów.

    Odpowiedz
  • Patrycja

    Nie myślałam, że jest aż takie spore zainteresowanie tym 🙂 Na następną edycję koniecznie się zjawię, w tym roku jakoś przeszło mi koło ucha 😛

    Odpowiedz
  • Marcin

    bardzo fajnie opisana relacja 🙂 sam miałem jechać ale nie wypaliło :/

    Odpowiedz
  • Michał Szlązak

    Czy będą może wrzucone tematy, bardziej szczegółowe recenzje, prezentacje pozostałych prelegentów?

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Więcej informacji pojawia się na stronie Mariusza Gąsiewskiego zawsze kilka dni po wydarzeniu, więc sugeruję uzbroić się w cierpliwość i sprawdzić tam za kilka dni.

      Odpowiedz
  • Marcin83

    Ciekawy jest kierunek w jakim rozwija się Adwords, czyli coraz większa personalizacja treści reklam. Biorąc pod uwagę jak wiele Google ma o nas informacji, w przyszłości na pewno doczekamy, że każdy użytkwonik zobaczy zupełnie inną reklamę, dostosowaną dokładnie do niego. Możliwe, że nie tylko pod względem treści, ale nawet formy np. z innym zdjęciem.

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Faktycznie te rozwiązania już funkcjonują i osiągają coraz większy zasięg – ale nie należy tego mylić z łamaniem prawa do prywatności. Google Analytics na etapach zbierania danych danych „kastruje” informacje personalne, a pozostawia tylko cechy marketingowe.

      Odpowiedz
  • michal

    Nie przypuszczałem, że tak wiele osób zjawia się na takich spotkaniach 🙂

    Odpowiedz
  • Marcin Wsół

    Drobne sprostowanie – Mariusz ma na nazwisko Gąsiewski 😉

    Odpowiedz
    • Marek Olas

      Marcin, dzięki za czujność.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *